вторник, 5 април 2011 г.

Мила Царева: Мама от малка ми разказва как е обичала да чете още от дете

рМила Царева: Мама от малка ми разказва как е обичала да чете още от дете

Мила Царева: Мама от малка ми разказва как е обичала да чете още от дете
Написано от Вал Стоева Понеделник, 04 Април 2011 20:16




С настъпването на пролетта и ведрото слънчице, приветстваме писмото на новите ни участнички в "Аз чета с мама" за месец Април - Мария Царева и дъщеря й Мила. Двете дами ни разказаха как четат книжки и ни поканиха на едно специално място...Кое е то? Е, прочетете тяхното писмо сами:
"Здравейте Приятели,
С голямо удоволствие Ви пишем това писъмце - аз Мила Царева, ученичка от 1б клас на ОУ "Райна Княгиня", и моята майка Мария. Много се зарадвахме на възможността да споделим как книжките са наши най-добри приятели и колко е специално тяхното място в нашия дом.
Мама от малка ми разказва как е обичала да чете още от дете, когато Интернет и кабелна телевизия не са били все още открити, а в градската книжарница и библиотека е било пълно с деца и родители - доста по-пълно отколкото сега, и в свободното си време хората са чели, отделяли са повече време на книгите, така както сега отделят повече време да се разхождат из Мола или да играят на интернет игри.
Много обичам мама да ми разказва как, когато съм била на 7 месеца и съм се научила да сядам, тя ми е предложила гумени книжки с рисунки на животни, които са били пригодени за игра по време на баня, но аз с интерес съм започнала да ги разглеждам, а в последствие книжките с дебели картонени страници и бебешки звуци са станали любима част от ритуала ми преди лягане и също са стояли в легълцето ми и съм можела по всяко време да си ги разглеждам, така както до на мама възглавницата има постоянно няколко книги и списания...

Така малко по малко започнах да обикалям с мама по книжарници, библиотеки, и я изчаквах да си избере четиво, а на мен все са ми давали по някоя детска книжка, само и само да не обезпокоявам този ритуал, а после се оказвало, че не съм искала да се разделя с книжката и мама е решавала да ми я купи. Така събрахме цялата поредица на принцесите от Дисни, на костенурката Франклин и приказки за вълшебници, за приключения и много хубави класически произведения за деца, които мама ми четеше с любов, а когато станах на 6 и започнах да сричам благодарение на баба , започнах да прелиствам сама любимите си книжки и сега вече като горда първокласничка на 31 ОУ "Райна Княгиня" много съм щастлива, че мога да чета сама на малкото си братче, което аз ще науча също да обича книжките.
Благодаря на моите учители, които също искат да ни научат да уважаваме книгите, благодарим и на БНТ за идеята"Малкото глямо четене", което е един вид повод мама да се върне към детските си години и да ми разкрие чудните творби за деца, творбите, с които тя е израснала, и да надникна в нови светове и нови приказни истории.
Пожелавам на всички деца да намерят време и да се разходят в детския отдел на библиотеката в градчето, където живеят, и ще видят колко много изненади има там - книги, списания и даже интернет игри за тези, които си мислят, че библиотеките са старомодно място за пребиваване :).
Дано ви е било забавно с моето писмо!
Пожелавам ви весел ден!
Мила Царева"
Помогнете на Мила да спечели книжка за себе си и своята майка, като гласувайте за нея с фейсбук-бутона "Харесвам" над статията.
Включете се и вие, като ни изпратите своята история, снимки, видео или компилация от всичко това на smama@azcheta.com Е-мейл адресът e защитен от спам ботове. Може да разкажете интересна история и в специалната ни група в Читалнята.

Спечелихааа!!! 


 http://www.azcheta.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1723:smama-april&catid=65:smama&Itemid=98

Няма коментари:

Публикуване на коментар